MODRINE

Zakaj razglednice? Zakaj v tem digitalnem svetu sploh še potrebujemo na roko napisane razglednice? Zaradi nostalgije, romantike, spominjanja? Ker je v nas samih klic po osebnem, po vloženem času, ki ga nekomu namenimo? Mogoče gre po malem za vse od tega. Če pa so še osebno naslikane in napisane na roko, izdelane na lastnoročno izrezanem kartonu, dovolj trdem, da preživi pošiljanje, je obojestransko doživetje naslovnika in pošiljatelja toliko večje. Menim, da je verjetno osebni napor, ne glede na področje delovanja, tista presežna vrednost, ki je sodobnemu svetu primanjkuje. Petnajst do dvajset minut časa, ki ga posvetim prijateljem z namenom, da jim izkažem pozornost. Čas, ki si ga z veseljem vzamem in ga namenim ljubljenim osebam.

Prostor, kjer ustvarjam razglednice, je vedno morski. Kot že omenjeno, so bili to nekoč Kornati, tudi Hvar, Rab, predvsem pa Pag, kjer na našem vikendu v Gajcu običajno preživimo le krajši poletni čas, v Piranu, kamor zahajamo redno že od leta 2000 dalje, pa je za naše dopustovanje rezerviran celoten mesec avgust.

Knjiga modrine je nekakšna sestra dvojčica knjige krajine. V njej se razprostre moj osebni pogled na doživljanje poletnih dni in s tem zaznavanje morskih krajin, ki so skozi slikanje abstraktnejše kot na mojih fotografijah. Realnost fotografskega prikaza je na razglednicah nadomeščena z abstraktnostjo mojega – večinoma domišljijskega – likovnega prikaza. Tako se tudi v tej novi knjigi lahko prepozna delni zapis mojega razmišljanja o tematiki zadnjih nekaj poletij. Razglednice oziroma slikarski zapisi so v knjigi načeloma razporejeni v kronološkem vrstnem redu, skozi katerega se vidi razvoj – vsaj upam, da je opazen – mojih interpretacij morske krajine.

Obenem pa so razdeljeni na tematske sklope, povezane ali z lokacijo njihovega nastanka ali pa z njihovo motiviko, od morskih krajin, horizonta, mediteranskih in istrskih krajin do oblakov, geometrijskih abstrakcij, črnogorskega primorja, megle z rdečim piranskim svetilnikom. Ob sklopih ali posameznih razglednicah se pojavljajo kratki zapisi njihovih prejemnikov, njihova razmišljanja o tem, kaj jim moje razglednice pomenijo.

Nekatere razglednice so povečane, druge so originalne velikosti, tretje so pomanjšane, četrte nastopajo v parih, kar je sicer splošna značilnost večine razglednic. Veliko se jih namreč da gledati in primerjati v paru, saj so bile nekatere med njimi dejansko naslikane kot dvojica. Pestrost njihovih postavitev listanju knjige dodaja potrebno dinamiko. In ob povečanih razglednicah sem se zalotil v razmišljanju, ali ne bo morebiti v prihodnosti čas za večje merilo. Kdo ve ...

Robert Potokar

IDEJA IN KONCEPT
Robert Potokar

Razglednice so bile naslikane v obdobju zadnjih petindvajsetih let, predvsem v letih od 2012 do januarja 2024, v različnih mediteranskih prostorih.
Večina jih je bila poslana prijateljem po vsem svetu.

UREDNIKA
Robert Potokar in Mina Gutović

SPREMNO BESEDILO
Silvester Plotajs Sicoe

UVODNO BESEDILO
Robert Potokar

BESEDILA OB RAZGLEDNICAH
Špela Kuhar, Vasja Potokar, Aljoša Potokar et al.

PREGLED BESEDILA
Špela Kuhar

SLOVENSKA LEKTURA
Katja Paladin

ANGLEŠKA LEKTURA
Paul Steed

GRAFIČNO OBLIKOVANJE
Ivan Ilić

ZALOŽNIK
Robert Potokar s. p.
Ravnikar - Potokar arhitekturni biro d.o.o.
Ustanova Fundacija Piranesi

ORGANIZACIJA TISKA
Božnar in Partner d.o.o.

COPYRIGHT
Robert Potokar

FORMAT
240 x 240 mm

STRANI
224

VEZAVA
trda

Tiskano v Sloveniji, maj 2024